ALAPÍTÓ OKIRAT

ALAPÍTÓ OKIRAT

amely, abból a célból készült, hogy az 1. pontban megjelölt alapítók a Polgári Törvénykönyv 74/A–74/F. §-ai alapján jogi személyként működő alapítványt hozzanak létre az alábbiak szerint:

I.

ÁLTALÁNOS RENDELKEZÉSEK

  1. Az alapító: Vörös Gábor (sz: Szőny, 1970. 09. 12. a.n.: Arnhoffer Julianna) 8200 Veszprém, Martinovics tér  2. szám alatti lakos

  2. Az alapítvány neve: "Miklós utca 18" Művészekért Alapítvány

  3. Az alapítvány székhelye: 8200 Veszprém, Miklós utca 18.

ALAPÍTVÁNY CÉLJA

Az alapítvány célja, a Szilágyi László festőművész munkásságának széles körben való ismertté tétele, emlékmúzeum létrehozása, művészek támogatása. Az alapítvány céljának tekinti azt is, hogy a művészet szeretetére neveléssel szellemi, erkölcsi, személyiség –formáló tevékenységet fejtsen ki.

Az alapító az alapítvány céljait a közhasznú szervezetekről szóló tv. 26.§ foglaltak szerint az alábbiak szerint részletezi:

- nevelés és oktatás

- képességfejlesztés

- ismeretterjesztés

- kulturális tevékenység

Az alapítvány közvetlen politikai tevékenységet nem folytat, szervezete politikai pártoktól független és azoknak anyagi támogatást nem nyújt.

II.

CSATLAKOZÁS

  1. Az alapítvány nyitott, ahhoz – külön nyilatkozattal – bel- és külföldi természetes személyek, jogi személyek vagy jogi személyiséggel nem rendelkező szervezetek pénzzel, természetbeni ingó vagy ingatlan dologgal, vagyonértékű joggal vagy tevékenységgel hozzájárulhatnak, vagyon rendelésével csatlakozhatnak.

  2. A csatlakozási kérelmeket és a feltételekhez rendelt adomány elfogadását a kuratórium bírálja el.

  3. Az alapítvány csak abban az esetben fogadhatja el a csatlakozási nyilatkozatot, ha a csatlakozó nyilatkozik arról, hogy az alapítvány céljait elfogadja és az alapítványt valamilyen formában támogatja.

III.

ALAPÍTVÁNY VAGYONA

3.1. Az alapító az alapítvány részére 50.000 Ft, azaz Ötvenezer forint készpénz vagyont rendel.

3. 2. Az alapító úgy rendelkezik, hogy az alapítvány céljaira rendelt vagyon nem osztható fel.

3. 3. Az alapítvány céljaira rendelt vagyon felhasználási módjai: ösztöndíj nyújtása, költségtérítés, pályázati támogatás, az alapítvány működési költségei, szerződéses ellenérték kifizetése, egyéb, az alapító okiratban foglalt célokat szolgáló kifizetések, teljesítések, vagyonfelhasználás.

3. 4. Az alapítványi vagyonból részesedőkkel az alapítvány megállapodást köt. A megállapodásban meg kell jelölni a támogatás célját, összegét, módját, a támogatás felhasználásának határidejét, valamint a támogatott beszámolási kötelezettségét, annak határidejét.

3. 5. Az alapítvány vállalkozói tevékenységet csak az alapítvány mindenkori vagyonának 50 százalékával folytathat az alapítvány közhasznú céljainak megvalósítása érdekében, azokat nem veszélyeztetve.

AZ ALAPÍTVÁNYI VAGYON MŰKÖDTETÉSE

3. 6. Az alapítvány vagyonával való rendelkezés a kezelő szervet (kuratórium) illeti meg, amely azt kamatozó banki betétbe helyezheti, részvényekbe fektetheti, kötvényt, kincstár- vagy letéti jegyet vásárolhat, azzal az alapítvány céljait szolgáló jövedelmező vállalkozásokban részt vehet.

AZ ALAPÍTVÁNYI VAGYON FELHASZNÁLÁSA

3. 7. Az alapítvány céljainak megvalósítására az alapítvány induló vagyont meghaladó vagyona (tehát az induló vagyon hozadéka (kamat, osztalék stb.), és a később csatlakozók vagyoni hozzájárulásának hozadéka használható fel.

Az Alapítvány céljainak az elérése érdekében, az Alapítvány céljaira rendelt vagyonból pályázat útján: ösztöndíjat, támogatást nyújthat, Alapítványi díjat létesíthet, dönthet annak odaítéléséről, anyagi támogatást nyújthat, minden olyan megoldás, tevékenység vagy szervezet részére, amely az Alapítvány céljainak az eléréséhez jelentős, széles körben hasznosítható eredményt ígér.

Az alapítvány a gazdálkodása során elért eredményt nem osztja fel, azt a létesítő okirat I. pontjában meghatározott tevékenységére fordítja.

IV.

KEZELŐ SZERV

4. 1. Az alapítvány kezelőszerve a kuratórium.

4. 1. 1.  A kuratórium tagjait az alapító kéri fel és bízza meg. A kuratórium tagjainak száma 3 fő. Megbízatásuk 3 évre szól.

4. 1. 2. A kuratórium elnöke: Szilágyi Lászlóné sz. Arnhoffer Anna (a.n.: Vörösházi Anna) 8200 Veszprém,  Szérűskert u. 9. szám alatti lakos

A Kuratórium titkára: Háli Andrea (a.n.:  Csóti Erzsébet) 8200 Veszprém, Kossuth u. 21. VI/8. szám alatti lakos

 

A Kuratórium tagja: Békefiné Szilágyi Anikó( an: Arnhoffer Anna) 8193 Sóly, Zrinyi utca 22. szám alatti lakos.

4. 1. 3. A kuratórium tagjai munkájukért tiszteletdíjat nem kapnak, de költségtérítés illeti meg őket.

4. 1. 4. A kuratórium biztosítja az alapítványnak az alapító okiratban meghatározottak szerinti működését, gazdálkodik az alapítvány vagyonával, gondoskodik az alapító okiratban rögzített céloknak megfelelő felhasználásáról, illetve gyarapításáról.

4. 1. 5. A kuratórium meghatározza a kitűzött célok megvalósításához szükséges személyi és tárgyi feltételeket, gondoskodik azok megvalósításáról.

4. 1. 6. Az alapítvány képviselője a kuratórium elnöke. A kuratórium elnöke Szilágyi Lászlóné 8200 Veszprém, Szérűskert utca 9. szám alatti lakos, az alapító megbízása alapján.

4. 1. 7. A kuratórium hatáskörébe tartozó döntések:

- az alapítványi vagyon kezelésére és gyarapítására vonatkozó döntések

- döntés a vagyon időszakonkénti, cél szerinti felhasználásáról

- döntés az alapítvány céljára adott további vagyoni hozzájárulások elfogadásáról, illetve visszautasításáról

- az alapítvány éves munkatervének és költségvetésének elfogadása

- az alapítvány éves szakmai munkájáról és gazdálkodásáról szóló beszámolójának elfogadása

- az alapítvány szervezeti- és működési szabályzatának elfogadása, módosítása.

4. 2. A kuratórium működési rendje

4. 2. 1. A kuratórium szükség szerint, de legalább évente két alkalommal ülésezik.

4. 2. 2. A kuratórium ülését az elnök írásban hívja össze. A kuratóriumi ülést a tagok kétharmadának egyidejű kezdeményezésére is össze kell hívni. A napirendi pontokat tartalmazó meghívót az ülés napját megelőzően 5 munkanappal kell postázni.

4. 2. 3. Az ülésekről jegyzőkönyvet kell készíteni. A kuratórium ülései nyilvánosak.

4.2.4. A kuratórium határozatképes, ha minden kuratóriumi tag jelen van. Amennyiben a kuratórium határozatképtelen, az elnök 10 napon belül újra összehívja azt. Az azonos napirenddel újból összehívott kuratóriumi ülés, ha a tagok több mint fele megjelenik, határozatképes.

 

4. 2. 5. A kuratórium döntéseit nyílt szavazással, szótöbbséggel hozza. Szavazategyenlőség esetén - mely értelemszerűen csak a megismételt ülésen fordulhat elő - az indítványt elvetettnek tekintik.

4. 2. 6. Az éves beszámolót, a munkatervet és a költségvetést a kuratórium elnöke terjeszti elő minden év március 31. napjáig. Amennyiben a kuratórium nem fogadja el az előterjesztést, az elnök köteles gondoskodni a kifogásolt részek módosításáról és egy hónapon belül a kuratóriumi ülést összehívni.

4. 2. 7. Az alapítvány kuratóriuma nyilvántartást vezet a kuratórium döntéseiről, amely nyilvántartásból megállapítható a döntések tartalma, meghozataluk időpontja és hatálya, továbbá a döntést támogatók és ellenzők számaránya.

4. 2. 8. A kuratórium döntéseit írásban közli az érintettekkel, amennyiben pedig a hozott döntés a közhasznú tevékenységgel kapcsolatos, gondoskodik a nyilvánosság tájékoztatásáról a döntés közzétételével.

4. 2. 9. Az alapítvány működésével kapcsolatban keletkezett iratokba az alapítvány székhelyén bárki betekinthet.

 

4. 2. 10. Az alapítvány működése nyilvános, az alapítvány által az I. pontban meghatározott célja elérése érdekében nyújtott szolgáltatások minden érdeklődő számára korlátozás nélkül igénybe vehetők. Az alapítvány beszámolóit közli a nyilvánossággal. A létesítő okirata szerinti tevékenységének és gazdálkodásának legfontosabb adatait a helyi vagy országos sajtó útján is nyilvánosságra hozza évente legalább egy alkalommal.

4. 3. Az alapítvány képviselőjének - az elnökének - hatáskörei:

4. 3. 1. Az alapítvány általános képviselete során aláírási jogkörrel rendelkezik. A kuratórium döntéseit annak felhatalmazása szerint önállóan képviseli. A bankszámla felett utalványozási joggal rendelkezik.

4. 3. 2. Önállóan dönt az alapítvány ügyviteli feladatainak ellátására szóló megbízásokról, az alapítvány működési költségeinek felhasználásáról. A kuratórium felhatalmazása alapján dönt a költségtérítésekről, szerződéses ellenértékek és egyéb, az alapító okiratban foglalt célokat szolgáló kifizetésekről, teljesítésekről, vagyon felhasználásokról és befektetésekről.

4. 3. 3. Önállóan dönt az alapítvány szakmai feladatainak ellátását esetenként segítő szakértők felkéréséről, megbízásáról.

Az éves beszámoló jóváhagyásáról szóló döntést a kuratórium egyhangú határozattal hozza meg.

Az alapítvány az éves beszámoló jóváhagyásával egyidejűleg közhasznúsági jelentést készít.

A közhasznúsági jelentés elfogadása a legfőbb szerv kizárólagos hatáskörébe tartozik.

 A közhasznúsági jelentés tartalmazza:

 a számviteli beszámolót;

 a költségvetési támogatás felhasználását;

 a vagyon felhasználásával kapcsolatos kimutatást;

 a cél szerinti juttatások kimutatását;

 a központi költségvetési szervtől, az elkülönített állami pénzalaptól, a helyi önkormányzattól, a települési önkormányzatok társulásától és mindezek szerveitől kapott támogatás mértékét;

 a közhasznú szervezet vezető tisztségviselőinek nyújtott juttatások értékét, illetve összegét;

a közhasznú tevékenységről szóló rövid tartalmi beszámolót.

Az éves közhasznúsági jelentést az alapítvány a székhelyén lévő hirdetőtáblán teszi közzé a tárgyévet követő év június 30. napjáig.

A kuratórium rendelkezik a döntéseinek nyilvántartásáról.

 

A 4/2006. Közigazgatási jogegységi határozatnak megfelelően a Ksztv. 7.§./3/ bek szerinti nyilvántartás olyan, minden oldalán a kuratórium ülésén választott 2(kettő) hitelesítő által aláírt, összefűzött lapokkal rendelkező külön vezetett nyilvántartás, mely a vezető szerv döntéseinek tartalmát, időpontját és hatályát, azt a tényt, hogy a döntést hányan támogatták, illetve ellenezték,(ha lehetséges személye) annak számarányát tartalmazza.

 

A nyilvántartásnak tartalmaznia kell azt is, hogy az érintettekkel mikor, milyen módon közölték a döntésüket, az ellen nyújtottak-e be jogorvoslatot.

 

A nyilvántartás vezetéséről az elnök köteles gondoskodni.

 

A vezetőszerv döntéseit email, vagy tértivevényes levél útján közli az érintettekkel, a döntéseket az alapítvány székhelyén lévő hirdetőtáblán teszi nyilvánossá.

 

A közhasznú szervezet működésével kapcsolatosan keletkezett iratokat bárki pénteki munkanapokon 8-12 óra között megtekintheti, feltétele azonban, hogy a betekintési igényét legalább 8 (nyolc) nappal előtte írásban jelezte.

V.

ÖSSZEFÉRHETETLENSÉGI SZABÁLYOK

5. 1. A kuratórium határozathozatalában nem vehet részt az a személy, aki vagy akinek közeli hozzátartozója, élettársa a határozat alapján kötelezettség vagy felelősség alól mentesül, vagy bármilyen más előnyben részesül, a megkötendő jogügyletben érdekelt. Nem minősül előnynek az alapítvány cél szerinti juttatásai keretében bárki által, megkötés nélkül igénybe vehető nem pénzbeli szolgáltatás.

5. 2. A kuratórium tagjai, illetve az ezeknek jelölt személy köteles valamennyi érintett szervezetet tájékoztatni arról, hogy ilyen tisztséget egyidejűleg más szervezetnél is betölt.

VI.

KÉPVISELET

Az alapítvány képviselője a kuratórium. A kuratórium nevében annak elnöke egyedül is jogosult az alapítvány képviseletében eljárni. Az alapítvány bankszámlája felett való rendelkezéshez a kuratórium elnökének és titkárának ill. az elnök által írásban meghatalmazott személy együttes aláírása szükséges.

VII.

MEGSZŰNÉS

7. 1. Az alapítvány határozatlan időre jött létre. Az alapítvány a nyilvántartásból való törléssel szűnik meg.

7. 2. Megszűnése esetén az alapítványi vagyont – a fennálló fizetési kötelezettségek teljesítése után – a kuratórium döntése szerinti célra, amennyiben ilyen nincs vagy döntés nem születik úgy hasonló célú alapítvány támogatására kell fordítani.

VIII.

VEGYES RENDELKEZÉSEK

8. 1. Az alapítvány jogi személy. Az alapítónak tudomása van arról, hogy az alapítvány érvényes létrejöttéhez és a jogi személyiség elnyeréséhez annak székhelye szerinti Veszprém Megyei Bíróság nyilvántartásba vétele szükséges.

8. 2. Az alapítvány nyilvántartásba vétele után az alapítványt az alapító nem vonhatják vissza. Az alapító az alapító okiratot – név, cél és vagyon sérelme nélkül – indokolt esetben módosíthatják.

8. 3. Az Alapító Okiratban nem szabályozott kérdésekről az Alapítvány szervezeti és működési szabályzata rendelkezik.

A jelen okiratban nem szabályozott kérdésekben a Ptk., valamint az alapítványra vonatkozó egyéb jogszabályok rendelkezéseit kell alkalmazni.

Kelt, Veszprém, 2009. február 18. napján

..................................

alapító aláírása

 

Az okiratot készítette és ellenjegyezte:

........................................

 

Vissza